Deltog du under arbetsmarknadsdagen 2015 och känner att du skulle vilja vara med i
styrgruppen för arbetsmarknadsdagen 2016? Skicka in din ansökan till
naringliv@eurekha.se senast 13 april.
styrgruppen för arbetsmarknadsdagen 2016? Skicka in din ansökan till
naringliv@eurekha.se senast 13 april.
Undrar du lite om vad det innebär att vars med så finns det en liten intervju nedan med
Johanna Högberg som går IMP och var med i styrgruppen för arbetsmarknadsdagen 2015.
Vad gör styrgruppen?
Tillsammans skall styrelsemedlemmarna planera och utföra alla salgs arbetsuppgifter inför arbetsmarknadsdagen. Alla i styrelsen har olika områden där de ansvarar för att sina arbetsuppgifter utförs. I år hade vi från KAD, en projektledare, vice projektledare, företagsansvarig, mässansvarig, infotmationsansvarig, marknadsföringsansvarig, sponsoransvarig och sedan andra styrelsemedlemmar från de olika studentföreningarna.
Vad gjorde du i styrgruppen?
Jag satt som marknadsföringsansvarig. Mina uppgifter involverade allt som hade med marknadsföringen att göra, d.v.s framställning av affischar, flyers, inlägg via sociala medier, ansvara för olika slags marknadsföringsevent, kontakt med olika salgs tidningar o.s.v.
Var det tidskrävande att vara med eller hur mycket tid la du ungefär på det? Hur ofta hade ni möten osv?
Vi hade möten en gång i veckan till en början men i slutet kunde vi ha två per vecka. Hur mycket tid det tar är högst individuellt och bror på dig som person, är du ambitiös och vill få utlopp för alla dina idéer kan du göra det och lägga hur mycket tid som helst på projektet. Men samtidigt är det ett frivilligt uppdrag och om man planerar in alla uppgifter behöver inte fritiden drabbas allt för hårt.
Behövde man ha någon erfarenhet från tidigare? Eller finns det olika styrelse-poster med olika krav?
När jag ansökte var det inte krav på tidigare erfaranhet, det är det inte nu heller utan alla som vill kan söka. Posterna har olika ansvarsområden och det är ju såklart fördelaktigt att man som marknadsföringsansvarig har intresse eller läst en marknadsföringskurs exempelvis, men som sagt inget krav.
Har du lärt dig mycket som du kommer kunna ta med dig i framtiden?
Absolut, både bra och dåliga erfarenheter. Eftersom jag inte hade några förväntningar inför mitt uppdrag blev det inte alls som jag tänkte mig, på gott och ont. Det är nu i slutet som man sitter med facit i hand och vet precis hur man skall och inte skall göra. Det har gett mig en trygghet inför nästa uppdrag jag kommer ta mig an och bättre insikt i vad som förväntas av både mig men också vad jag själv förväntar mig av projektgruppen. Självklart vet jag inte exakt allt men otroligt mycket mer nu än innan jag gick med i projektet. Dessutom har jag nu mycket bättre uppfattning om den praktiska delen som marknadsföringen innebär, jag fick i alldra högsta grad användning av min utbildning som jag läser (internationella marknadsföringsprogrammet) inför uppdraget. Är man nyfiken på vad man faktiskt kommer göra efter avslutade studer och det finns ett styrelseuppdrag som skulle passa ditt program finns det ingen bättre möjlighet.
Finns det något tips du skulle vilja ge till de som söker i år?
Sök om du tycker någon post verkar intressera dig. Alla erfarenheter är bra erfarenheter, om man lär sig något av dem! Så om man är osäker på att söka för man inte vet vad som väntar så kan jag garantera att man vet det när uppdraget är slut!
Tack Johanna!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar